KaoOoos

Heeeellow!

Okej när mamma var på väg för att hämta mig så vi kunde åka till doktorn började jag redan må dåligt. Senast jag var på ett sådan ställe var när jag följde med en kompis och hon skulle ta blodprov då jag själv svimmade. Jag tål inte alls sånt. Iallafall när vi väl var där och väntade i väntrummet kände jag press. Det kunde inte sluta komma tårar från mina ögon och jag blev helt yr. Jag gick ut därifrån och försökta andas djupt, hemsk känsla.
Jag gick in igen och sa till mamma femtio gånger att jag inte tänker ta blodprov (oh jag hatar ens att skriva det!!).
Det blev min tur och jag ville bara få det överstökat! Bara hem igen och vila under mitt täcke.
Han kollar i mina öron och säger att det inte är något problem i mina öron. Han kollar i min mun och säger "oj ja dom är svullna" (mina mandlar). Sedan tryckte han mitt huvud och bad mig trycka emot och jag sa att det gjorde ont. Och det visade sig att det är mina muskler vid öran bakom huvudet som gör ont. Men alltså det påverkar hela området, alltså öron och hela huvudet! Det gör ont varje gång jag sväljer.
Nu kommer jag till saken.. "Du får gå och göra ett stickprov sen får vi reda på resultat"
Min mamma frågade direkt, "vadå för något???"
"stickprov.."
Då kom mina tårar, jag ville inte ens höra något med prov efter ordet, jag ville bara hem!
Jag vägrade, aldrig, jag ville inte ge något jävla prov!
Jag gick in i rummet och det var sånt litet stickeprov, men det spelar ingen roll för mig, jag hatar det!
Fast blodprov är 100 gånger värre för mig, det hade varit kaos då.
Hon ger mig servetter eftersom det bara rann tårar och hon försökte hela tiden sticka i mitt finger då jag ryckte bort handen hela tiden.
Haha detta är som en film, jag känner mig dum alltså.
Min mamma sade till mig, "Tannaz huuuuur ska du föda?"
Ah..det undrar jag också..
Sedan sa kvinnan "Du har ju hål i örat eller hur? Detta är 100 gånger mindre, det känns knappt"
Och min mamma kom in mitt i allt "Ja precis, och du har till och med hål i naveln!!!!!!!! hur klara du det? Denna nålen är så mycket mindre!!"
Ja till sist gav jag upp, kollade bort och hon gjorde det.
Seriöst så gjorde det inte ont, men det är någon slags fobi jag har för det. Jag vet inte själv, jag tycker bara det är så jobbigt. Men däremot är blodprov det värsta, det göööör ont! Vill inte ens tänka den tanken.
Nu är det över iallafall, och jag har ingen virus i mig som dem kan ge medicin till. Han sa att jag bara måste ta det lugnt. Det gör faktiskt jätte idiotiskt ont.. Konstigt faktiskt att det inte finns något till det.

Efter det handla vi lite saker till vår persiska nyår. Yes jag är pers och vi firar nyår imorgon :).
Det är inte så speciellt eftersom vi är inte religiösa alls. Men detta firar vi. Vi firar Jul också.
Det låter konstigt haha men vi är vana vid det.
Mamma tog mig också till det nya zoobutiken som är nordens största zoobutik. Dom har jättemånga djur allt från kaniner, fiskar, fåglar, papegojor, skorpioner till krokodiler och mycket mer!. Jag fick aldrig se krokodilerna eftersom dem tydligen gömde sig.
image54
Riktigt cool fisk tyckte jag :)

Nu ska jag fortsätta äta all godis som väntar på mig här.
Ha det suuuuuuuuper, puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0