Hejhej

Var inte i skolan idag, fick ont i magen på morgonen så jag sov till 12.45 hann exakt till ellen show och det var det roligaste på länge. Paris Hilton var med och man märker verkligen att livet leker.


Jag är från Iran ifall ni inte visste, fast jag är född i Sverige. Väldigt många har en fel bild av Iran och nej vi är inte araber, det är skillnad på Irak & Iran (inte för jag har något emot Irak då :P Försöker bara säga att det är skillnad). Media skapar en fel bild av Iran till alla länder och Sverige och det irriterar mig.
Visst, det finns ingen demokrati och det är ett orättvist land men fortfarande är det en av de vackraste länderna och har underbara människor. Onda människor finns överallt. OCH 90% av befolkningen i Iran gillar inte hur orättvist det är där och det är inte så att alla går runt heltäckta, tvärtom. Slöjan täcker inte ens en tredjedel av deras hår.
Vi hatar dom som skapat orättvisan och hoppas dom brinner i helvetet.
Jag har många vänner och bekanta som har varit Iran och älskade det.
Jag är inte religiös, jag tror på gud.

På tal om Iran så är Arash nya video med Shaggy riktigt grym. Hans dialekt är lite lite konstig när han sjunger på persiska men han har bra låtar.
Det är lite komiskt, han bor ju i Malmö och sist jag såg honom var i stan i gågatan i radical sports. Han får ju ingen uppmärksamhet och det är kul att tänka att han är mycket kändare utanför Sverige och träffar stora kändisar och turnerar.
Den heter Donya vilket betyder världen


Kommentarer
Postat av: Ronja

bra att du står upp för ditt land. Även fast det kanske inte är semesterlandet alla åker till så är det säkert as bra!
Ha en bra dag!

2008-04-17 @ 17:18:32
URL: http://ronjabergqvist.blogg.se
Postat av: Daniella

Min kompis storasyster e ju med i den viideon :D haha coolt ! där ser man. bra skrivet tannziliillen

2008-04-18 @ 22:44:49
URL: http://AmorYodio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0